Yazarlar |
Mutlu Pınar DEMİRCİ GÜLER
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Bayram Irmak
|
Özet |
Çalışma, 2005-2018 yılları arasında fen eğitimi alanında teknoloji kullanımı üzerine yapılan makale ve tezleriniçerik analizi çalışmasıdır. Çalışmanınörneklemi ölçüt örnekleme tekniği ile belirlenmiş ve2005 yılındanitibaren yayınlanan tezler ve belirlenen indekslerde taranan dergiler ölçüt olarak alınmıştır. 2005 yılının ölçütalınmasının nedeni yapılandırmacı eğitim yaklaşımının benimsenmesi ile öğrencilerin aktif kılınmasınınamaçlanması, bu doğrultuda öğretimde kullanılan araç, gereç, yöntem çeşitliliğinin artmış olmasıdır. Verilerinçözümlenmesi sürecinde kodlama çerçevesi geliştirilmiş, belirlenen makale ve tezlerin kategorilere göresınıflandırılması sonrasında her bir alt kategoriye ait frekans ve yüzdelikler tablo ve grafikler şeklindesunulmuştur Çalışma sonucunda genel olarak araştırmalara temel olan konuların; fen eğitiminde teknolojikullanımının çeşitli alanlara etkisi, bilgisayar destekli öğretim, web tasarım, akıllı tahta kullanımı, ölçekgeliştirme, fen programlarının karşılaştırması ve kitap incelemesi olarak toplandığı belirlenmiştir. Araştırmadasırasıyla nicel, nitel ve karma desenin benimsendiği, betimsel tarama ve deneysel desen çalışmalarının ağırlıktaolduğu, veri toplama aracı olarak yüksek oranda başarı testleri, duyuşsal ölçekler ve görüşme formlarının tercihedildiği, katılımcıların çoğunluğunun öğrenci, öğretmen adayı ve öğretmenlerden oluştuğu bulgulanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2018 |
Cilt No | 19 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 2473 / 2496 |
Doi Numarası | 10.29299/kefad.2018.19.03.019 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 7 |