Yazarlar |
Doç. Dr. Mustafa SIRAKAYA
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Süleyman Sadi Seferoğlu
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının problemli İnternet kullanım düzeylerinin ortaya konması ve ayrıca bu kullanım durumlarının demografik özelliklere göre incelenmesidir. Çalışmaya 2009/2010 öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesinde eğitim gören toplam 226 ikinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Veri toplama araçları olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, bağımsız grup t-testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, erkek öğretmen adaylarının kadınlara göre, bilgisayar sahibi olanların olmayanlara göre, problemli İnternet kullanımına daha fazla yatkın oldukları anlaşılmıştır. Öğretmen adayları arasında ayrıca İnternet’i ne zamandan beridir kullandığına göre anlamlı bir farklılık görülmezken, günlük İnternet kullanım süresine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education |
Dergi ISSN | 1300-5340 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SSCI |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2013 |
Cilt No | 28 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 356 / 368 |
Makale Linki | http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/201328-1MUSTAFA20SIRAKAYA.pdf |