img
Öğretmen adaylarının problemli internet kullanımlarının incelenmesi    
Yazarlar
Doç. Dr. Mustafa SIRAKAYA Doç. Dr. Mustafa SIRAKAYA
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Süleyman Sadi Seferoğlu
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının problemli İnternet kullanım düzeylerinin ortaya konması ve ayrıca bu kullanım durumlarının demografik özelliklere göre incelenmesidir. Çalışmaya 2009/2010 öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesinde eğitim gören toplam 226 ikinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Veri toplama araçları olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, bağımsız grup t-testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, erkek öğretmen adaylarının kadınlara göre, bilgisayar sahibi olanların olmayanlara göre, problemli İnternet kullanımına daha fazla yatkın oldukları anlaşılmıştır. Öğretmen adayları arasında ayrıca İnternet’i ne zamandan beridir kullandığına göre anlamlı bir farklılık görülmezken, günlük İnternet kullanım süresine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education
Dergi ISSN 1300-5340
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2013
Cilt No 28
Sayı 1
Sayfalar 356 / 368
Makale Linki http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/201328-1MUSTAFA20SIRAKAYA.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 21
Google Scholar 107

Paylaş