img
Öğretmen adaylarının çevrimiçi bilgi arama stratejilerinin belirlenmesi     
Yazarlar
Doç. Dr. Mustafa SIRAKAYA
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Hasan Çakır
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının çevrimiçi bilgi arama stratejilerinibelirlemektir. Ayrıca çevrimiçi bilgi arama stratejileri cinsiyet, internette bilgi aramasıklığı ve internette bilgi arama düzeyi açısından incelenmiştir. Bu amaç doğrultusundaTsai (2009) tarafından geliştirilen Aşkar ve Mazman (2013) tarafından Türkçeyeuyarlanan çevrimiçi bilgi arama strateji envanteri kullanılmıştır. Araştırmanınkatılımcılarını 2013 -2014 öğretim yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 139öğretmen adayı oluşturmaktadır. V erilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız ikiörneklem t-testi ve tek yönlü ANOVA analizinde n yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarınagöre, öğretmen adaylarının çevrimiçi bilgi arama stratejile rinin kaybolma stratejilerinedüşük, değerlendirme ve problem çözme stratejilerine orta, deneme yanılma, temelfikirleri ayırt etme, kontrol ve amaçlı düşünme stratejilerine orta düzeyin üzerinde sahipoldukları görülmüştür. Cinsiyet açısından sahip olunan strateji düzeylerinde anlamlı birfarklılık bulunmamıştır. Bilgi arama sıklığı ve bilgi arama düzeyi yüksek olan öğretmenadaylarının strateji düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öneri olarakyapılacak çalışmalarda stratejilere sahip o lma düzeyleri internet öz-yeterliliği açısındanincelenebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2014
Cilt No 15
Sayı 2
Sayfalar 191 / 206
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt15Sayi2/JKEF_15_2_2014_191-206.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 10
Google Scholar 25

Paylaş