img
Bilgi-işlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneği    
Yazarlar
Emin İbili
Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Türkiye
Mustafa Serkan Günbatar
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Mustafa SIRAKAYA Doç. Dr. Mustafa SIRAKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada lise öğrencilerinin Bilgi-işlemsel Düşünme (BİD) becerileri incelenmiş ve BİD becerileri bazıdeğişkenler açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini meslek lisesinde öğrenim gören 591 öğrencioluşturmaktadır. Öğrenciler %51.1’i yüksek, 44.3’ü orta ve %4.6’sı düşük düzeyde BİD becerisine sahiptirler. Araştırmasonuçları BİD becerilerinin cinsiyet, programlama dersi alma, programlama deneyimi ve bilgisayar sahipliği açısındanfarklılaşmadığını göstermiştir. Okul türü ve sınıf düzeyi açısından ise BİD ölçeğinin bazı alt boyutlarına göre farklılaşmavardır. Bu bulgular meslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerin ortalama BİD düzeylerini ortaya koyması; okullarınişbirliği ve eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkisini; BİD becerilerinin sınıf seviyesine bağlı olarakfarklılaşabileceğini göstermesi açısından önem arz etmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2020
Cilt No 28
Sayı 2
Sayfalar 1067 / 1078
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.24106/kefdergi.683577
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Google Scholar 15

Paylaş