Yazarlar (3) |
![]() Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Son yıllarda, “Lingua Franca olarak İngilizce” terimi, farklı ana dilleri olan konuşmacılar arasında İngilizce’yi kullanarak iletişim kurmanın bir yolu olarak kullanılmaya başlanmıştır. İngilizce bu kadar yaygınlaşınca dünyanın farklı yerlerinde farklı İngilizceler ortaya çıkmıştır ve bu da Standart İngilizce olmalı mı olmamalı mı sorusunu gündeme getirmiştir. Bu betimsel çalışmanın amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin İngilizce’nin bir Lingua Franca olarak kullanımına dair algılarını ve bu tutumlarının Standart İngilizce açısından nasıl şekillendiğini keşfetmektir. Araştırma, iki devlet üniversitesinde Yabancı Diller Yüksekokulunda bir yıllık yoğun dil eğitimi alan 173 üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada hem nicel hem de nitel verilerin toplanmasına olanak sağlayan çevrimiçi bir anket kullanılmıştır. Analiz aşamasında, birinci ve ikinci araştırma sorusu için betimsel istatistikler kullanılırken açık uçlu sorulara verilen cevaplar, katılımcıların görüşlerini derinlemesine anlamak için içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Sonuçlar, öğrencilerin İngilizce'nin ortak bir dil olarak konumunun ve değerinin farkında olduklarını ve öğrencilerin İngilizce'ye karşı olumlu tutumlara sahip olduklarını göstermiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1301-9058 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2022 |
Sayfalar | 399 / 430 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/68130/977017 |