img
img
Turkish EFL Learners’ Attitudes towards ELF and Standard English at Tertiary Level   
Yazarlar (3)
Ulaş Koçak
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye
Zeynep Koçali
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Gonca Yangın-Ekşi
Devamını Göster
Özet
Son yıllarda, “Lingua Franca olarak İngilizce” terimi, farklı ana dilleri olan konuşmacılar
arasında İngilizce’yi kullanarak iletişim kurmanın bir yolu olarak kullanılmaya başlanmıştır.
İngilizce bu kadar yaygınlaşınca dünyanın farklı yerlerinde farklı İngilizceler ortaya çıkmıştır ve
bu da Standart İngilizce olmalı mı olmamalı mı sorusunu gündeme getirmiştir. Bu betimsel
çalışmanın amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin İngilizce’nin bir
Lingua Franca olarak kullanımına dair algılarını ve bu tutumlarının Standart İngilizce açısından
nasıl şekillendiğini keşfetmektir. Araştırma, iki devlet üniversitesinde Yabancı Diller
Yüksekokulunda bir yıllık yoğun dil eğitimi alan 173 üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada hem nicel hem de nitel verilerin toplanmasına olanak sağlayan çevrimiçi bir anket
kullanılmıştır. Analiz aşamasında, birinci ve ikinci araştırma sorusu için betimsel istatistikler
kullanılırken açık uçlu sorulara verilen cevaplar, katılımcıların görüşlerini derinlemesine
anlamak için içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Sonuçlar, öğrencilerin İngilizce'nin ortak bir
dil olarak konumunun ve değerinin farkında olduklarını ve öğrencilerin İngilizce'ye karşı olumlu
tutumlara sahip olduklarını göstermiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1301-9058
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2022
Sayfalar 399 / 430
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/68130/977017
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş