img
Çok Uyaranlı Eğitim Ortamlarının Öğrencilerin Kavram Gelişimine Etkisi   
Yazarlar
Doç. Dr. Zeynel HAYRAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Buçalışmada, çokuyaranlı eğitimortamlarının öğrencilerin kavram gelişimine etkisiolup olmadığı araştırılmıştır. Deneysel nitelik taşıyanbuaraştırma; iki grup üzerinde yürütülmüştür. Deney grubunda, dönem boyunca, "çok uyaranlı eğitim ortamları"ın temel araç olarak kullanıldığı on ayrı eğitim durumu uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise, araştırma süresince, öğretim, bilinen seyriyle sürdürülmüştür. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen kavram gelişimini“bilgi”, “kavrama” ve “uygulama” düzeylerinde ölçen çoktan seçmeli "Kavram Gelişimi Ölçme Aracı" ile elde edilmiştir. Araştırma sürecinin başında, sonunda ve uygulamadan üç hafta sonra deney ve kontrol gruplarına “Kavram Gelişimi ÖlçmeAracı” verilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuş, araştırmanın denenceleri doğrulanmıştır. Sonuç olarak, İlköğretim Türkçe dersinde işe koşulan çok uyaranlıeğitim ortamlarının, kavram gelişimi ve kavram gelişimininkalıcılığı üzerinde, geleneksel yönteme göredahaetkiliolduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
bilgi,kavram,kavram gelişimi,çok uyaranlı eğitim ortamı
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Eğitim ve Bilim
Dergi ISSN 1300-1337
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2010
Cilt No 35
Sayı 158
Sayfalar 128 / 142
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 11

Paylaş