Yazarlar |
Zeynel HAYRAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Buçalışmada, çokuyaranlı eğitimortamlarının öğrencilerin kavram gelişimine etkisiolup olmadığı araştırılmıştır. Deneysel nitelik taşıyanbuaraştırma; iki grup üzerinde yürütülmüştür. Deney grubunda, dönem boyunca, "çok uyaranlı eğitim ortamları"ın temel araç olarak kullanıldığı on ayrı eğitim durumu uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise, araştırma süresince, öğretim, bilinen seyriyle sürdürülmüştür. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen kavram gelişimini“bilgi”, “kavrama” ve “uygulama” düzeylerinde ölçen çoktan seçmeli "Kavram Gelişimi Ölçme Aracı" ile elde edilmiştir. Araştırma sürecinin başında, sonunda ve uygulamadan üç hafta sonra deney ve kontrol gruplarına “Kavram Gelişimi ÖlçmeAracı” verilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuş, araştırmanın denenceleri doğrulanmıştır. Sonuç olarak, İlköğretim Türkçe dersinde işe koşulan çok uyaranlıeğitim ortamlarının, kavram gelişimi ve kavram gelişimininkalıcılığı üzerinde, geleneksel yönteme göredahaetkiliolduğu saptanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Eğitim ve Bilim |
Dergi ISSN | 1300-1337 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SSCI |
Dergi Grubu | Q4 |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2010 |
Cilt No | 35 |
Sayı | 158 |
Sayfalar | 128 / 142 |