img
img
Preservice Mathematics Teachers’xx Approaches Towards Proving in Mathematics   
Yazarlar (3)
Solmaz Damla Altun
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Zekiye MORKOYUNLU Dr. Öğr. Üyesi Zekiye MORKOYUNLU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Alper Cihan Konyalıoğlu
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Okula başlamalarıyla birlikte & ouml; ğrencilerin matematiksel deneyimleri i& ccedil; erisine ispatı yerleştirme fikri erken d& ouml; nemde ispat konusunun & ouml; nemini arttırmaktadır. & Ccedil; ocuklara bu d& ouml; nemlerinde eğitim verecek olan sınıf & ouml; ğretmenlerine bu a& ccedil; ıdan & ouml; nemli g& ouml; revler d& uuml; şmektedir. Buradan hareketle hem formal ispat, hem de informal bir ispatlama etkinliği olan, fiziksel bir hareketi, g& ouml; rsel ve s& ouml; zel desteği i& ccedil; eren, temsili ispatlara y& ouml; nelik sınıf & ouml; ğretmeni adaylarının g& ouml; r& uuml; şlerinin araştırılmasının yararlı olacağı d& uuml; ş& uuml; n& uuml; lm& uuml; şt& uuml; r. Bu ama& ccedil; la 184 sınıf & ouml; ğretmeni adayına matematiksel ispat yapmaya y& ouml; nelik g& ouml; r& uuml; ş anketi uygulanmış, katılımcılardan 30 kişilik bir grupla temsili ispat yapma etkinliği d& uuml; zenlenmiştir. & nbsp; Ardından etkinliğe katılan 11 & ouml; ğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış g& ouml; r& uuml; şmeler yapılmıştır. Anketten elde edilen veriler incelendiğinde sınıf & ouml; ğretmeni adaylarının matematiksel bir sonucun doğruluğuna inanmada, matematiksel olguları a& ccedil; ıklamada ispatın & ouml; nemli ve gerekli olduğunu d& uuml; ş& uuml; nd& uuml; kleri g& ouml; r& uuml; lm& uuml; şt& uuml; r. Ancak adayların b& uuml; y& uuml; k b& ouml; l& uuml; m& uuml; n& uuml; n zaten ispatlanmış & ouml; nermeleri kendilerinin ispatlamaya & ccedil; alışmasının gereksiz olduğunu d& uuml; ş& uuml; nd& uuml; ğ& uuml;, ispat yapmayı sevmediği, sıkıcı bulduğu ve bu konuda kendilerine g& uuml; venmediği belirlenmiştir. G& ouml; r& uuml; şmelerin analizinde …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili İngilizce
Kongre Adı II-International Igdır Symposium
Kongre Tarihi 09-10-2017 / 11-10-2017
Basıldığı Ülke
Basıldığı Şehir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş