img
Öğrenci Görüşleriyle Türk Edebiyatı Ders Kitaplarındaki Metinlerin Değerlendirilmesi    
Yazarlar
 Mustafa TÜRKYILMAZ Mustafa TÜRKYILMAZ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
 Remzi CAN Remzi CAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
 Abdulkerim KARADENİZ Abdulkerim KARADENİZ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma, Türk Edebiyatı ders kitaplarında yer alan metinlerin öğrenci görüşleriyle değerlendirilmesini ortaya koymak için gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda öncelikle ilgili alan taranıp ders kitaplarında yer alan metinlerin hangi özellikleri taşıması gerektiği ortaya konmuştur. Sonrasında metinlerle ilgili anket maddeleri oluşturulmuştur. Metinlere yönelik sorular içeren 34 maddelik likert tipi anket, 571 ortaöğretim öğrencisine uygulanmıştır. Araştırma kapsamındaki örneklem grubu, Kırşehir il merkezindeki farklı lise türlerinden farklı ekonomik özelliklerden öğrencileri içermiştir. Örneklem grubundaki öğrencilerin görüşlerine göre ders kitabında kullanılan metinlerin; "metinlerin öğrenmeye ve öğrenme isteğine etkisi", "metinlerde estetik, evrensel ve ulusal değerler", "metinlerin öğrencilere göreliği", "metinlerin güncelle ve diğer disiplinlerle ilişkisi", "metinlerin türü ve anlaşılırlık düzeyi" boyutlarında ortaöğretim öğrencilerinin ilgi ve isteklerine cevap verir nitelikte olmadığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Abat İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi
Dergi ISSN 1303-0493
Dergi Tarandığı Indeksler TÜBİTAK-ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2010
Cilt No 10
Sayı 1
Sayfalar 113 / 123
Makale Linki http://www.efdergi.ibu.edu.tr/index.php/efdergi/article/view/1077/1996
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Google Scholar 8

Paylaş