img
img
İlköğretim Öğrencilerinin Demokratik Ülke Algıları    
Yazarlar (2)
Kuş Zafer
Çetin Turhan
Devamını Göster
Özet
Bu çalışma, Türkiye genelinde, ilköğretim öğrencilerinin demokratik ülke algısını ve demokrasi ile ülkenin hangi özelliğini bağdaştırdıklarını tespit etmeyi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma örneklemini, Türkiye genelindeki 26 ilden seçilen ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Elde edilen veriler betimleyici analizine tabii tutulmuş ve şu sonuçlara ulaşılmıştır: Öğrencilerin yarısı dünyada en demokratik ülke olarak Türkiye’yi görmektedirler. Bunun nedeni olarak Türkiye’de seçim olmasını, seçme seçilme hakkının olmasını ve herkesin eşit haklara sahip olmasını göstermişlerdir. Öğrencilerin önemli bir bölümü Avrupa ülkelerini, Amerika Birleşik Devletlerini, Japonya’yı ve Çin’i demokratik ülke olarak algılamaktadırlar. Bu ülkeleri demokratik ülke olarak algılayan öğrencilerin temel gerekçelerinin başında bu ülkeleri gelişmiş olarak görmeleri gelmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler google academic
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2012
Cilt No 1
Sayı 3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş