Yazarlar |
Zihni Merey
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Türkiye |
Zafer KUŞ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Kadir Karatekin
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı Türkiye ve ABD’deki ilköğretim sosyal bilgiler eğitimini vatandaşlık eğitimi açısından literatüre dayalı olarak kuramsal bir karşılaştırmasını yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda her iki ülkenin vatand aşlık eğitimi öğrenme alanları, kazanım, beceri, içerik ve değerler açısından karşılaştırılmıştır. Bu çalışmanın sonunda Türkiye’de sosyal bilgiler eğitiminde, demokrasi, bireysel haklar, görev ve sorumluluklar gibi vatandaşlık eğitimi konularına daha çok değinildiği bunun aksine vatandaşlık becerilerine pek yer verilmediği tespit edilmiştir. ABD’de ise sosyal bilgiler eğitiminde demokrasi, bireysel haklar, görev ve sorumluluklar gibi vatandaşlık bilgilerinin yanında ABD ideal demokratik modeli çerçevesinde çok kültürlülük, hukukla ilintili konular ve vatandaşlık becerileri gibi vatandaşlık eğitimi konularının sıkça vurgulandığı tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ISI WEB OF SCIENCE TÜBİTAK-ULAKBİM EBSCOhost ASOS TÜRK EĞİTİM İNDEKSİ (TEİ) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2012 |
Cilt No | 32 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 795 / 821 |