Yazarlar |
Zihni Merey
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Türkiye |
Zafer KUŞ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Kadir Karatekin
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı Türkiye ve ABD sosyal bilgiler öğretim programlarını değerler eğitimi açısından karşılaştırmaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması modelindedir. Veriler her iki ülkenin ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarından doküman incelemesi yöntemi ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda Türkiye sosyal bilgiler öğretim programında duyarlılık, sorumluluk, dayanışma, bilimsellik, yardımseverlik, vatanseverlik gibi bireysel ve toplumsal değerlerlerin daha çok vurgulandığı; ABD sosyal bilgiler öğretim programlarında ise duyarlılık, bilimsellik, sorumluluk, yardımlaşma, gibi bireysel ve toplumsal değerlerin yanında bireysel haklara saygılı olma, çeşitlilik (farklılık), kamu yararı, çatışmaları önleme gibi demokratik değerlerin de sıkça vurgulandığı tespit edilmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, KUYEB |
Dergi ISSN | 1303-0485 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SSCI |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2012 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 1613 / 1632 |
Makale Linki | https://www.edam.com.tr/kuyeb/pdf/tr/f71f390a763ba0ae6be3be0f2f6f0d8breytr.pdf |