img
img
What Kind of Citizen? An Analysis of the Social Studies Curriculum in Turkey     
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Zafer KUŞ Prof. Dr. Zafer KUŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
The social studies curriculum was recently revised in Turkey, running in a pilot scheme in the school year 2004-05. It was then implemented in primary schools all over Turkey from 2006. This study describes the kind of citizen it aims to form by analysing all of the documents relating to social studies teaching. The social studies curriculum for pr...
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Citizenship, Social and Economics Education
Dergi ISSN 2047-1734 Scopus Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler British Education Index
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2014
Cilt No 13
Sayı 2
Sayfalar 132 / 145
Doi Numarası 10.2304/csee.2014.13.2.132
Makale Linki http://dx.doi.org/10.2304/csee.2014.13.2.132
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
SCOPUS 3
Google Scholar 18
What Kind of Citizen? An Analysis of the Social Studies Curriculum in Turkey

Paylaş