Yazarlar |
Zafer KUŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Hamza YAKAR
Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın temel amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin demokrasi konusundakiinançlarını ve sınıf içi uygulamalarını ortaya koymaktır. Bu çalışmada nitel araştırmayöntemlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Kırşehir ilinde2018-2019 eğitim-öğretim döneminde, 3 farklı okulda görev yapan 8 sosyal bilgileröğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, görüşme ve sınıf içinde yapılan gözlemler ile eldeedilmiştir. Bu çalışmanın sonuçları, öğretmenlerin demokrasiye olan inançları ile sınıf içiuygulamaları arasında boşluklar olduğunu göstermektedir. Öğretmenler, demokrasikonusunda öğrenciler için iyi bir model olduklarına inanmaktadır. Ancak, öğretmenlerinsınıf içi uygulamaları demokratik eğitim ve demokratik eğitim ortamı açısından dahafarklı sonuçları ortaya koymaktadır. Öğretmenlerle yapılan mülakatlar doğrultusundaöğretmenlerin demokrasi konularının öğretimi konusunda bazı sorunlar yaşadıklarısonucuna ulaşılmıştır. Bu sorunlar incelendiğinde, öğretmenlerin en fazla öğretimprogramından ve öğrenci velilerinden kaynaklı sorunları öne çıkardığı görülmektedir.Aynı zamanda gözlem sonuçlarına göre ise öğretmenlerin yansıtıcı düşünmenin gereğiolan eleştirel düşünme, problem çözme gibi öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerinigeliştirmeye yönelik uygulamalara yer vermedikleri anlaşılmaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2021 |
Cilt No | 22 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 332 / 371 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/60452/929595 |