img
Türkiye’de Ar-Ge Harcaması ile Net Satış Hasılatı Arasındaki İlişki: Bootstrap Panel Nedensellik Testinden Kanıtlar      
Yazarlar
Doç. Dr. Yüksel İLTAŞ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Ümit BULUT
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, 1996-2013 dönemine ait verileri kullanarak Türkiye'de beş sektör için (gıda, meşrubat ve tütün ürünleri sanayii, metal ana sanayii ve işlenmiş metal ürünleri sektörü, tekstil ve tekstil ürünleri sanayii, kimya sanayii ve toptan ve perakende ticaret sektörü) araştırmageliştirme (Ar-Ge) harcamaları ile net satış hasılatı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada yatay kesit bağımlılığı ve heterojenlik testlerinin ardından Ko?nya (2006) tarafından geliştirilen bootstrap panel nedensellik analizi kullanmıştır. Panel nedensellik analizinin sonuçlarına göre, tekstil ve tekstil ürünleri sanayiinde Ar-Ge harcamalarından net satış hasılatına doğru tek yönlü nedensellik vardır. Bunun yanında, gıda, meşrubat ve tütün ürünleri sanayii, metal ana sanayii ve işlenmiş metal ürünleri sektörü ve topta-perakende ticaret sektöründe ise net satış hasılatından Ar-Ge harcamalarına doğru tek yönlü nedensellik vardır. Ampirik bulgulara bağlı olarak çalışmanın sonuç kısmında bazı çıkarımlarda bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1301-3688
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2017
Sayı 49
Sayfalar 45 / 58
Doi Numarası 10.18070/erciyesiibd.323902
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/erciyesiibd
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Google Scholar 13
Türkiye’de Ar-Ge Harcaması ile Net Satış Hasılatı Arasındaki İlişki: Bootstrap Panel Nedensellik Testinden Kanıtlar

Paylaş