img
Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarının ve bireysel yenilikçilik özelliklerinin akran öğretimine yönelik memnuniyetlerine etkisi   
Yazarlar
Doç. Dr. Yusuf Ziya OLPAK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Muhammet Arıcan
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Serdal BALTACI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada öğretmen adaylarının akran öğretimi yöntemine yönelik memnuniyetdüzeylerinin öğrenme yaklaşımlarına ve bireysel yenilikçilik özelliklerine göre anlamlı birfarklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırma, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinineğitim fakültesinde ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenimlerine devameden ve istatistik ve olasılık dersini alan 46 üçüncü sınıf öğretmen adayından toplanan verilerlegerçekleştirilmiştir. Araştırmanın öğrenme yaklaşımına yönelik bulguları 46 öğretmenadayından 33’ünün derin yaklaşıma, 13’ünün ise yüzeysel yaklaşıma sahip olduğunugöstermiştir. Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik ölçeğinden aldıkları puanlara aitbetimsel istatistiklere bakıldığında ise; alınan puanların ortalamasının 64.43 ve standartsapmasının 7.85 olduğu görülmüştür. Puanların yenilikçilik kategorilerine göre dağılımlarıincelendiğinde ise; 2’sinin yenilikçi, 8’inin öncü, 32’sinin sorgulayıcı, 3’ünün kuşkucu ve1’inin gelenekçi oldukları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının akran öğretimiyöntemine yönelik memnuniyet düzeylerinin öğrenme yaklaşımlarına ve bireysel yenilikçiliközelliklerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1305-2020
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2018
Cilt No 15
Sayı 1
Sayfalar 525 / 551
Doi Numarası 10.23891/efdyyu.2018.78
Makale Linki http://efdergi.yyu.edu.tr/makaleler15.html