img
Çevrimiçi öğrenme ortamlarında farklı geribildirim stratejilerinin öğrencilerin sosyal bilişsel ve öğretimsel bulunuşluk algıları ile akademik başarılarına etkisi   
Yazarlar
Doç. Dr. Yusuf Ziya OLPAK
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Ebru Kılıç Çakmak
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma kapsamında; araştırma topluluğu oluş turmada ve devamlılığını sağlamadaişe koşulabilecek stratejiler dikkate alınarak tasarlanan çevrimiçi öğrenme ortamlarındafarklı geribildirim stratejilerinin öğrencilerin sosyal, bilişsel ve öğretimsel bulunuşlukalgıları ile akademik başarılarına etkisi incelenmiştir. Açıklayıcı desen kullanılarakyürütülen araştırma, uygulama sürecine düzenli bir şekilde katılan 41 öğrenciden eldeedilen veriler ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin uygulama süreci sonunda elde ettikleriakademik başarı puanları, uygulanan geribildirim stratejisine göre anlamlı bir farklılıkgöstermemiştir. Ö ğrencilerin sosyal, bilişsel ve öğretimsel bulunuşluk algıları ilearaştırma topluluğu ölçeğinin genelinden aldıkları puanlar da, uygulanan geribildirimstratejisine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Son olarak; her iki gruptakiöğrencilerin büyük çoğunluğu, kullandıkları çevrimiçi öğrenme ortamını iyi olaraknitelenmiş ve aldıkları eğitimden memnun kaldıklarını ifade etmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2014
Cilt No 15
Sayı 2
Sayfalar 243 / 261
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/Kefad/ArchiveIssues/Detail/d4416781-8352-e711-80ef-00224d68272d
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş