Yazarlar (2) |
Doç. Dr. Yusuf Ziya OLPAK
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Ebru Kılıç Çakmak
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma kapsamında; araştırma topluluğu oluş turmada ve devamlılığını sağlamadaişe koşulabilecek stratejiler dikkate alınarak tasarlanan çevrimiçi öğrenme ortamlarındafarklı geribildirim stratejilerinin öğrencilerin sosyal, bilişsel ve öğretimsel bulunuşlukalgıları ile akademik başarılarına etkisi incelenmiştir. Açıklayıcı desen kullanılarakyürütülen araştırma, uygulama sürecine düzenli bir şekilde katılan 41 öğrenciden eldeedilen veriler ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin uygulama süreci sonunda elde ettikleriakademik başarı puanları, uygulanan geribildirim stratejisine göre anlamlı bir farklılıkgöstermemiştir. Ö ğrencilerin sosyal, bilişsel ve öğretimsel bulunuşluk algıları ilearaştırma topluluğu ölçeğinin genelinden aldıkları puanlar da, uygulanan geribildirimstratejisine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Son olarak; her iki gruptakiöğrencilerin büyük çoğunluğu, kullandıkları çevrimiçi öğrenme ortamını iyi olaraknitelenmiş ve aldıkları eğitimden memnun kaldıklarını ifade etmişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2014 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 243 / 261 |
Makale Linki | http://kefad.ahievran.edu.tr/Kefad/ArchiveIssues/Detail/d4416781-8352-e711-80ef-00224d68272d |