img
Facebook’un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Murat YÜKSEL
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Yusuf Ziya OLPAK
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bir sosyal ağ olan Facebookun bünyesinde barındırdığı işbirliği araçları ve etkileşimolanakları kullanılarak muhasebe eğitimindeki öğrenme etkinlikleri kapsamındakullanımına yönelik öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada ,toplanan nicel veriler öğrenci görüşlerine dayalı nitel verilerle desteklenerek karma biryöntemden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013 -2014 eğitim-öğretim yılıGüz döneminde Ahi Evran Üniversitesi Mucur Meslek Yüksekokulu İşletme Yönetimi veKooperatifçilik programlarındaki 2. sınıf öğrencilerinden Bilgisayarlı Muhasebe 1 dersini alan 45 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak;Tavşancıl ve Keser (2002) tarafından geliştirilen internet kullanımına yönelik tutumölçeği, İşman ve Hamutoğlu (2013) tarafından geliştirilen sosyal ağ (Facebook) kullanımanketi ile yazarlar tarafından geliştirilen görüş formu kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarıFacebookun derste kullanımının; yararlı bir uygulama olması, dersi tekrar imkânısağlaması, iletişim imkânı sağlaması, dersi ilgi çekici hale getirmesi ve farklı bir deneyimolması gibi olumlu özelliklerinin olduğunu göstermiş ve öğrenciler in büyük bir kısmıaldıkları eğitiminden memnun kalmışlardır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2014
Cilt No 15
Sayı 1
Sayfalar 171 / 186
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/Kefad/ArchiveIssues/Detail/e0fdc4aa-8952-e711-80ef-00224d68272d
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 9

Paylaş