Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Murat YÜKSEL
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Yusuf Ziya OLPAK
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bir sosyal ağ olan Facebookun bünyesinde barındırdığı işbirliği araçları ve etkileşimolanakları kullanılarak muhasebe eğitimindeki öğrenme etkinlikleri kapsamındakullanımına yönelik öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada ,toplanan nicel veriler öğrenci görüşlerine dayalı nitel verilerle desteklenerek karma biryöntemden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013 -2014 eğitim-öğretim yılıGüz döneminde Ahi Evran Üniversitesi Mucur Meslek Yüksekokulu İşletme Yönetimi veKooperatifçilik programlarındaki 2. sınıf öğrencilerinden Bilgisayarlı Muhasebe 1 dersini alan 45 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak;Tavşancıl ve Keser (2002) tarafından geliştirilen internet kullanımına yönelik tutumölçeği, İşman ve Hamutoğlu (2013) tarafından geliştirilen sosyal ağ (Facebook) kullanımanketi ile yazarlar tarafından geliştirilen görüş formu kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarıFacebookun derste kullanımının; yararlı bir uygulama olması, dersi tekrar imkânısağlaması, iletişim imkânı sağlaması, dersi ilgi çekici hale getirmesi ve farklı bir deneyimolması gibi olumlu özelliklerinin olduğunu göstermiş ve öğrenciler in büyük bir kısmıaldıkları eğitiminden memnun kalmışlardır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2014 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 171 / 186 |
Makale Linki | http://kefad.ahievran.edu.tr/Kefad/ArchiveIssues/Detail/e0fdc4aa-8952-e711-80ef-00224d68272d |