img
img
Preservice teachers’ attitudes and metaphor perceptions towards Mathematics     
Yazarlar (3)
Doç. Dr. Okan KUZU Doç. Dr. Okan KUZU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Yasemin KUZU Doç. Dr. Yasemin KUZU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Sadık Yüksel Sıvacı
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada, öğretmen adaylarının matematik kavramına yönelik tutumları vemetafor algıları araştırılmış, aralarındaki ilişki incelenmiş ve öğrenim gördüklerianabilim dallarına göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığı tespit edilmiştir. Bubağlamda, 2016-2017 eğitim - öğretim yılında bir devlet üniversitesinde öğrenimgörmekte olan 358 öğretmen adayına “Matematik tutum ölçeği”, “Kişisel bilgi formu”ve metafor algılarını ölçmek için “Matematik ... gibidir, çünkü ...” ve “Eğer matematikbir film türü (hava durumu) olsaydı, ... olurdu, çünkü ...” gibi araştırmacılar tarafındanhazırlanan çeşitli ölçekler uygulanmıştır. Elde edilen nitel verilerin çözümlenmesindeiçerik analizi; nicel verilerin çözümlenmesinde ise Spearman Korelasyon testi, KruskalWallis-H testi ve Mann Whitney-U testi teknikleri kullanılmıştır. Analiz sonucunda,matematik kavramına yönelik metaforların, “Eğlence”, “Temel ihtiyaç”, “Duygu” ve“Sorun” olacak şekilde kavramsal kategorilere ayrıldığı görülmüştür. Adaylarınınmatematik kavramına yönelik tutumları ve metafor algıları arasında ise pozitif yöndegüçlü bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca, matematik kavramına yönelik tutumların vemetafor algılarının öğrenim görülen anabilim dallarına göre anlamlı olarak farklılaştığıgörülmüştür. Bu çalışmada birden fazla metaforlar yardımıyla araştırma yapmanındaha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Açık Erişim Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1302-9967 Wos Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2018
Cilt No 47
Sayı 2
Sayfalar 897 / 931
Doi Numarası 10.14812/cuefd.383527
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 15
Google Scholar 44
Preservice teachers’ attitudes and metaphor perceptions towards Mathematics

Paylaş