img
A Bibliometric Analysis of Studies on Educational Games     
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin KUZU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Okan KUZU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada 2012-2021 yılları arasında WoS veri tabanında yer alan eğitsel oyunlar ile ilgili toplam 254 makale bibliyometrik göstergeler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, makalelerde kullanılan anahtar kelimeler, atıf yapılan çalışmalar, ortak atıfların zaman akışına göre yoğunluğu, atıf yapılan dergilerin dağılımı, ülke ve kurum işbirlikleri sosyal ağ analizi ile çözümlenmiştir. En büyük anahtar kelime kümesinin “educational computer game” olduğu belirlenmiştir. En çok atıf alan çalışmalar incelendiğinde ise bu çalışmaların bilgisayar ve dijital oyunlar, oyun tabanlı öğrenme gibi konular üzerine odaklandığı görülmüştür. 2012 yılında daha çok performansa dayalı oyun tabanlı öğrenme ile ilgili çalışmalar atıf almışken son yıllarda en çok atıf alan konular dijital, mobil ve bilgisayar tabanlı oyunlar üzerine olan çalışmalar olduğu dikkatleri çekmiştir. Eğitsel oyunlar ile ilgili yapılan bilimsel çalışmalarda en çok atıf alan derginin “Computer & Education” olduğu görülmüştür. Ülkeler arası iş birlikteliğinde en önemli yerin sırasıyla Amerika Birleşik Devletleri’ne İspanya’ya ve Taiwan’a ait olduğu belirlenmiştir. Kurum iş birliktelikleri açısından ise Tayvan’da yer alan “National Taiwan University of Science and Technology” ‘nın diğer kurumların ilişki içinde kalmasını sağlayan önemli ve kritik bir konumda olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Bibliometric analysis,digital games,educational games,social network analysis
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi
Dergi ISSN 2149-0767
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 11-2022
Cilt No 8
Sayı 3
Sayfalar 724 / 740
Doi Numarası 10.31592/aeusbed.1102403
Makale Linki http://dx.doi.org/10.31592/aeusbed.1102403
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
A Bibliometric Analysis of Studies on Educational Games

Paylaş