Yazarlar |
Yasemin KUZU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Okan KUZU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada 2012-2021 yılları arasında WoS veri tabanında yer alan eğitsel oyunlar ile ilgili toplam 254 makale bibliyometrik göstergeler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, makalelerde kullanılan anahtar kelimeler, atıf yapılan çalışmalar, ortak atıfların zaman akışına göre yoğunluğu, atıf yapılan dergilerin dağılımı, ülke ve kurum işbirlikleri sosyal ağ analizi ile çözümlenmiştir. En büyük anahtar kelime kümesinin “educational computer game” olduğu belirlenmiştir. En çok atıf alan çalışmalar incelendiğinde ise bu çalışmaların bilgisayar ve dijital oyunlar, oyun tabanlı öğrenme gibi konular üzerine odaklandığı görülmüştür. 2012 yılında daha çok performansa dayalı oyun tabanlı öğrenme ile ilgili çalışmalar atıf almışken son yıllarda en çok atıf alan konular dijital, mobil ve bilgisayar tabanlı oyunlar üzerine olan çalışmalar olduğu dikkatleri çekmiştir. Eğitsel oyunlar ile ilgili yapılan bilimsel çalışmalarda en çok atıf alan derginin “Computer & Education” olduğu görülmüştür. Ülkeler arası iş birlikteliğinde en önemli yerin sırasıyla Amerika Birleşik Devletleri’ne İspanya’ya ve Taiwan’a ait olduğu belirlenmiştir. Kurum iş birliktelikleri açısından ise Tayvan’da yer alan “National Taiwan University of Science and Technology” ‘nın diğer kurumların ilişki içinde kalmasını sağlayan önemli ve kritik bir konumda olduğu görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-0767 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 11-2022 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 724 / 740 |
Doi Numarası | 10.31592/aeusbed.1102403 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.31592/aeusbed.1102403 |