img
Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik GeoGebra Destekli Etkinlik Hazırlamak İçin Yürütülen Tasarım Tabanlı Araştırma Sürecinden Yansımalar     
Yazarlar
Prof. Dr. Serdal BALTACI Prof. Dr. Serdal BALTACI
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Avni Yıldız
Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin KIYMAZ Dr. Öğr. Üyesi Yasemin KIYMAZ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Cahit AYTEKİN Doç. Dr. Cahit AYTEKİN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Yapılan çalışmalar incelendiğinde Türkiye'de tasarım tabanlı araştırma üzerine çok az çalışma yapıldığı görülmektedir. öğrencilerin yaşıtlarına göre farklı becerilere sahip olduğu ve bu becerilere uygun etkinlikler hazırlamanın da kolay olmadığı bilinen bir gerçektir. Bu nedenle araştırmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilere yönelik etkinlikler hazırlamak için BİLSEM (Bilim ve Sanat Merkezi) matematik öğretmenleri ile yürütülen tasarım tabanlı araştırma yöntemi sürecini yansıtmaktır. Böylece araştırmaya katılan üstün yetenekli öğrencilerin dersine giren BİLSEM matematik öğretmenleri ile etkinlik geliştirme ve üstün yetenekli öğrencilere uygulanması süreci ortaya çıkarılarak, üstün yetenekli öğrencilerin gereksinimlerine yanıt verebilecek etkinliklerin oluşması için bir örnek teşkil edecektir. Özel durum çalışması yönteminin kullanıldığı araştırmanın katılımcılarını, üç BİLSEM matematik öğretmeni ve altışar kişilik iki gruptan oluşturmaktadır. BİLSEM matematik öğretmenleri ve araştırmacıların birlikte hazırlamış oldukları etkinlikler ilk gruba uygulanmış ve sonrasında gerekli revizeler yapılarak ikinci gruba uygulanmıştır. Sonuç olarak, en son revize edilen etkinlik sayesinde ikinci gruptaki üstün yetenekli öğrencilerin istenilenleri hem kağıt kalem ortamında, hem de GeoGebra yazılımını kullanarak keşfettikleri ve sonuca ulaştıkları gözlenmiştir. Ayrıca üstün yetenekli öğrencilere etkinlikler hazırlanmasının kolay bir süreç olmadığı sonucuna ulaşılmış, etkinlik hazırlanmasında tasarım tabanlı araştırma yönteminin potansiyelinin kullanılabileceği önerilmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler DIRECTORY of RESEARCH JOURNALS INDEXING (DRJI)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2016
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 6
Google Scholar 19

Paylaş