Yazarlar |
Bekir Kürşat Doruk
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin KIYMAZ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Tuğba Horzum
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Zekiye MORKOYUNLU
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Okula başlamalarıyla birlikte öğrencilerin matematiksel deneyimleri içerisine ispatı yerleştirme fikri erken dönemde ispat konusunun önemini arttırmaktadır. Çocuklara bu dönemlerinde eğitim verecek olan sınıf öğretmenlerine bu açıdan önemli görevler düşmektedir. Buradan hareketle hem formal ispat, hem de informal bir ispatlama etkinliği olan, fiziksel bir hareketi, görsel ve sözel desteği içeren, temsili ispatlara yönelik sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerinin araştırılmasının yararlı olacağı düşünülmüştür. Bu amaçla 184 sınıf öğretmeni adayına matematiksel ispat yapmaya yönelik görüş anketi uygulanmış, katılımcılardan 30 kişilik bir grupla temsili ispat yapma etkinliği düzenlenmiştir. Ardından etkinliğe katılan 11 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Anketten elde edilen veriler incelendiğinde sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel bir sonucun doğruluğuna inanmada, matematiksel olguları açıklamada ispatın önemli ve gerekli olduğunu düşündükleri görülmüştür. Ancak adayların büyük bölümünün zaten ispatlanmış önermeleri kendilerinin ispatlamaya çalışmasının gereksiz olduğunu düşündüğü, ispat yapmayı sevmediği, sıkıcı bulduğu ve bu konuda kendilerine güvenmediği belirlenmiştir. Görüşmelerin analizinde gerek ispatla ilgili görüş anketinden yüksek puan alan, gerekse düşük puan alan öğretmen adaylarının ispatların mümkün olduğu sürece temsili ispatlarla desteklenmesi gerektiği, bunun oldukça eğlenceli olduğu ve anlamlı öğrenmeye, kalıcılığa, matematiği sevmeye katkı sağlayacağı görüşünde oldukları ortaya çıkmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik) |
Dergi ISSN | 1302-8944 |
Dergi Tarandığı Indeksler | DIRECTORY of RESEARCH JOURNALS INDEXING (DRJI) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2014 |