Yazarlar |
Büşra KARTAL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin KIYMAZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öğretmenlik etkisi hiçbir zaman sona ermeyen bir meslektirve bireylerin yaşamı üzerinde derin etkiler bırakabilir.Öğretmenlerin mesleklerini severek yapmaları büyük önemtaşımaktadır. Öğretmenlik mesleğini içsel nedenlerle tercihedenlerin iç motivasyonlarının yüksek olduğu ve öğrenmeye açıkoldukları bilinmektedir. Öğretmenlerin mesleği tercihnedenlerinin belirlenmesi onların mesleğe ilişkin duygu, düşünceve inançlarını açığa çıkararak öğretmen eğitim programları içinplanlama ve değerlendirmede yol gösterici olabilir. Bu noktadanhareketle bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmenadaylarının öğretmenlik mesleğini tercih nedenleri, matematiğintercih nedenleri üzerindeki etkisini ve ilköğretim matematiköğretmeni olacak olmanın öğretmen adaylarına ne hissettirdiğininincelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın katılımcıları bir devletüniversitesinin matematik eğitimi anabilim dalında öğrenimgörmekte olan 118 öğretmen adayından oluşmaktadır. Üç açıkuçlu soru aracılığıyla toplanan veriler analiz edildiğinde öğretmenadaylarının çoğunlukla içsel ve dışsal nedenlerle öğretmenlikmesleğini tercih ettikleri görülmüştür. Öğretmen adaylarınınyarıya yakını matematiği sevdiği için böyle bir tercih yaptığınıbelirtmiştir. Katılımcıların en çok ifade ettiği duygular mutlulukve heyecan iken, korku ve endişe hissettiğini belirten öğretmenadayları da olmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Trakya Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 2630-6301 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 05-2020 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 519 / 536 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.24315/tred.630965 |