img
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Drama Yöntemi Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi   
Yazarlar
 Yakup AKYEL Yakup AKYEL
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
 Nihat ÇALIŞKAN Nihat ÇALIŞKAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araş tırmada okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin dramayöntemi yeterliliklerinin değerlendirilmesi amaçlanmış tır. Araş tırmanın örneklemgrubunu Kır şehir Milli Eğitim Müdürlüğü‟nde görev yapan okul öncesi öğretmenleriolu ş turmu ş tur. Ara ştırmada okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerindrama yöntemine yönelik yeterlikleri var olduğu biçimiyle tespit edilmeye çalış ılmış tır.Araş tırmada veri toplama aracı olarak Karadağ, Çalışkan, Korkmaz ve Yüksel (2008)tarafından geliştirilen Drama Lideri Olarak Öğretmen ve Eğitimsel Drama UygulamaYeterliği Ölçeği kullanılmış tır. Verilerin çö zümü ve yorumu için SPSS 15.00 programıkullanılm ış tır. Araş tırma sonucunda eğitim kurumlarında okul öncesi öğretmeni olarakçalış an öğretmenlerin Dramayı Planlama Yeterliği boyutunda kendilerini ara sıra yeterligörürken; Dramayı Gerçekleş tirme Yeterliği boyutunda, Dramayı DeğerlendirmeYeterliği boyutunda ve Drama Genel Yeterliği olan ölçeğin genelinde kendilerini çoğuzaman yeterli gördükleri ve okul öncesi öğretmenlerinin mesleki kıdemlerine iliş kinolarak drama yöntemi yeterliliklerinin farklılaş tığı bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2013
Cilt No 14
Sayı 3
Sayfalar 161 / 173
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş