img
img
Thoughts on peasantry education in second constitutional monarchy era     
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Ümüt AKAGÜNDÜZ Prof. Dr. Ümüt AKAGÜNDÜZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Türkiye’de toplumsal tarih alanında yapılan çalışmaların sayısındaki artış alt başlıkları da çeşitlendirmiştir. Türk köyü ve köylüsü bu sürecin değerlendirmeye açık önemli öğelerinden birisidir. Son yıllarda yapılan çalışmalarla istatistiksel olarak da kuvvetlendirilen köy ve köylülük çalışmalarının zenginleştiği görülmektedir. Açıkçası, köy ve köylünün geçmişini farklı disiplinlerle destekleyerek irdelemek toplumsal tarihin önemli boşluklarını doldurmaya devam edecektir. Bu çerçevede, Cumhuriyet’in köy ve köylü üzerine geliştirdiği ya da geliştiremediği politikaların anlaşılabilmesi için çağdaşlaşan Türk toplumunun geçirdiği dönüşüm incelenmelidir. Köylü ve köy eğitimi üzerine geliştirilen düşünsel birikimi dergilerden ve zabıt ceridelerinden hareketle anlatmayı amaçlayan bu çalışma nitel bir araştırmadır. Bu çalışmada araştırmanın verileri doküman incelenmesi yöntemiyle zabıt cerideleri ve dönem dergileri taranarak elde edilmiştir. Milliyetçilik ve köy eğitimi, köydeki şehirli öğretmen, imam sorunu ve köy öğretmeni, müfettiş ve köylü, köylüye bilgilendirmek ve köylüyü köyde
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Modern Turkish History
Dergi ISSN 1305-1458 Wos Dergi Scopus Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2020
Cilt No 16
Sayı 31
Sayfalar 49 / 79
Makale Linki http://www.ctad.hacettepe.edu.tr/16_31/3.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 4

Paylaş