Yazarlar (7) |
![]() Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye |
![]() Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye |
![]() Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye |
![]() Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye |
![]() Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye |
![]() Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
AMAÇ Bu çalışmada, Çanakkale'de bir ilköğretim okulunda dezavantajlı öğrencilerde sağlık algısının ve psikososyal becerilerin geliştirilmesi amaçlandı. YÖNTEM Müdahale tipteki bu çalışma, "Yerelden Cambridge ve NASA'ya: Dezavantajlı Öğrencilerde Çanakkale Değerleri ve Girişimcilik Bilinci Geliştirme" (TR22.11.SK01.0111) projesinin ilk basamağı olan "İlköğretim Okullarına Danışmanlık Uygulaması" kapsamında 18 Mayıs 2012-18 Haziran 2012 tarihleri arasında Çanakkale Kepez'de bir İlköğretim okulunda yürütüldü. Bahar yarıyılında 5., 6., 7., ve 8. sınıflarda okuyan farklı dezavantajlara sahip 15 öğrenci çalışma grubumuzu oluşturdu. Öğrencilerin psikososyal becerilerini ve sağlık algılarını geliştirecek eğitim çalışmaları yapıldı. Bu çalışmalar 3 hafta boyunca haftada 2 kez okul kütüphanesinde yapıldı. Çalışmada materyal olarak sosyodemografik bilgi formu, sağlık algısı ölçeği ve psikososyal beceri değerlendirme formu kullanıldı. Çalışma verileri, SPSS 15,0 sürümü ile değerlendirildi. BULGULAR Çalışma grubumuzun %66,6'sı (n=10) kızdı. Öğrencilerin psikososyal beceri gelişimleri incelendiğinde 3 haftalık ölçümlerde ortanca puanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptandı (p<0,001). Öğrencilerin sağlık algısı ölçeğine verdikleri yanıtlar incelendiğinde, eğitim süresince yapılan ölçümlerde öğrencilerin olumlu tutumlarında bir artış, buna karşılık olumsuz tutumlarında da bir azalma olduğu gözlendi. SONUÇ Dezavantajlı öğrencilerle yapılan bu destekleyici eğitim çalışmaları ile öğrenciler interaktif olma, paylaşımcı olma, iletişimci ve girişimci olma, lider olma, sosyal destek sunma, sağlık algısının gelişmesi gibi konularda fiziksel … |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 16. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi |
Kongre Tarihi | 27-10-2013 / 31-10-2013 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Antalya |