img
The knowledge and attitudes of nursing students towards rational drug use   
Yazarlar
Fikriye Yasemin Özatik
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Ülken Tunga BABAOĞLU Prof. Dr. Ülken Tunga BABAOĞLU
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Ayşe Özkaraman
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkiye
Semra Yiğitaslan
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkiye
Kevser Erol
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Akılcı ilaç kullanımında hemşireler oldukça önemli bir rol oynamaktadır. Hemşirelerin akılcı ilaç kullanımı konusundaki eğitimleri okulda başlamalıdır. Biz bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin akılcı ilaç kullanımı ile ilgili bilgi ve tutumlarını değerlendirmeyi amaçladık. Bu tanımlayıcı çalışma 1590 adet hemşirelik öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Toplam 961(%60.44) öğrenci anket formunu doldurmuştur. Öğrencilerin % 68.8’ A Üniversitesi’nden ve %30.90’I ise 3. Sınıftı. Öğrenciler ilaç uygulama yolları ile ilgili iyi derecede bilgiye sahipti ancak ilaçların endikasyonları, etki süresi, advers etkileri, kontrendikasyonları, ilaç etkileşimleri, ve kullanım yerleri ile ilgili sınırlı bilgiye sahip oldukları görüldü. Öğrencilerin %79.4 ünün advers etki bildirimi yapmış, bunların % 57.9 u advers etki bildirimini bir hemşireye yapmış olduğu görüldü. Öğrencilerin % 80.50 sinin okulda akılcı ilaç kullanımı konusunda eğitim almadıkları ya da yetersiz eğitim aldıkları tespit edilmiştir. Hemşirelik öğrencileri AİK konusunda ortalama bir bilgiye sahiptir fakat okulda aldıkları eğitim yetersizdir.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayımlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili İngilizce
Kongre Adı 7th European Congress of Pharmacology (EPHAR2016)
Kongre Tarihi 26-06-2016 / 30-06-2016
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir İstanbul
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş