Yazarlar |
Fikriye Yasemin Özatik
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Ülken Tunga BABAOĞLU
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Ayşe Özkaraman
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkiye |
Semra Yiğitaslan
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkiye |
Kevser Erol
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Akılcı ilaç kullanımında hemşireler oldukça önemli bir rol oynamaktadır. Hemşirelerin akılcı ilaç kullanımı konusundaki eğitimleri okulda başlamalıdır. Biz bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin akılcı ilaç kullanımı ile ilgili bilgi ve tutumlarını değerlendirmeyi amaçladık. Bu tanımlayıcı çalışma 1590 adet hemşirelik öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Toplam 961(%60.44) öğrenci anket formunu doldurmuştur. Öğrencilerin % 68.8’ A Üniversitesi’nden ve %30.90’I ise 3. Sınıftı. Öğrenciler ilaç uygulama yolları ile ilgili iyi derecede bilgiye sahipti ancak ilaçların endikasyonları, etki süresi, advers etkileri, kontrendikasyonları, ilaç etkileşimleri, ve kullanım yerleri ile ilgili sınırlı bilgiye sahip oldukları görüldü. Öğrencilerin %79.4 ünün advers etki bildirimi yapmış, bunların % 57.9 u advers etki bildirimini bir hemşireye yapmış olduğu görüldü. Öğrencilerin % 80.50 sinin okulda akılcı ilaç kullanımı konusunda eğitim almadıkları ya da yetersiz eğitim aldıkları tespit edilmiştir. Hemşirelik öğrencileri AİK konusunda ortalama bir bilgiye sahiptir fakat okulda aldıkları eğitim yetersizdir. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Özet Metin Olarak Yayımlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | İngilizce |
Kongre Adı | 7th European Congress of Pharmacology (EPHAR2016) |
Kongre Tarihi | 26-06-2016 / 30-06-2016 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | İstanbul |