| Yazarlar (2) |
Dr. Öğr. Üyesi Dilek KUZAY AKSOY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Ülken Tunga BABAOĞLU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Amaç: Çalışmamızda üniversite öğrencilerinde televizyon, bilgisayar ve cep telefonu kullanım sürelerinin depresyon ve uyku sorunu yaşamaya etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışma tanımlayıcı tiptedir. Çalışma, 01/05/2017-01/10/2017 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini, bir üniversitenin tıp fakültesi (n:61), sağlık yüksekokulu (n:236) ve sağlık meslek yüksekokulunda (n:251) okuyan toplam 548 birinci sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Veriler, literatür taraması ile oluşturulan anket formu ve Beck Depresyon Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Bulgular: Bilgisayar ve televizyon kullanım süresi ile uyku sorunu yaşama ve Beck Depresyon Ölçeği ortalamaları arasında bir ilişki bulunamamıştır (p>0.05). Cep telefonunu 1 yıldan fazla kullananlar ile günde 3 saat ve üstü kullananların uyku sorunu yaşadıkları belirlenmiştir (p<0.05). Cep telefonunu günde 3 saat ve üstü kullananların Beck Depresyon Ölçeği ortalamalarının 3 saatten az kullananlara göre daha yüksek olduğu saptanmıştır (p<0.05). Sonuç: Cep telefonu kullanım süresinin fazla olması radyasyon maruziyetini arttırmaktadır. Bu durum üniversite öğrencilerinde depresif belirtilerin artmasına ve uyku sorunu yaşamalarına neden olmaktadır.Anahtar sözcükler: Öğrenciler, Radyasyon, Cep telefonu, Uyku bozuklukları, Depresyon |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Acibadem Universitesi Saglik Bilimleri Dergisi |
| Dergi ISSN | 1309-470X |
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 04-2021 |
| Cilt No | 12 |
| Sayı | 2 |
| Sayfalar | 272 / 278 |
| Doi Numarası | 10.31067/acusaglik.840842 |
| Makale Linki | http://dx.doi.org/10.31067/acusaglik.840842 |
| Atıf Sayıları | |
| TRDizin | 1 |
| Google Scholar | 2 |