img
The Views of The Quality Ambassadors on Quality Management in Higher Education and the Technological Barriers Encountered   
Yazarlar
Nazire Burçin Hamutoğlu
Eskişehir Teknik Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Uğur BAŞARMAK Doç. Dr. Uğur BAŞARMAK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Gözde Sezen Gültekin
Sakarya Üniversitesi, Türkiye
Muzaffer Elmas
Sakarya Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada kalite elçilerinin yükseköğretim kalite süreçlerinin genel yapısına ve bu süreçte ortaya çıkan teknoloji engellerine ilişkin görüşlerinin derinlemesine incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kapsamında yürütülen bu çalışma kriter örnekleme türüne uygun olarak, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde kalite süreçlerinde aktif rol oynayan 8 katılımcının görüşlerine başvurularak tamamlanmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analizden faydalanılmıştır. Araştırma sonuçları arasında standartlaşmanın oluşturulması, öğrencilerin sürece dahil edilmesi, keyfiliğin ortadan kaldırılması, profesyonel becerilerinin kazandırılmasında kolaylık sağlaması gibi yükseköğretimde kalite süreçlerinin olumlu yönlerine ilişkin bulgular yer almakta iken, yükseköğretimde kalite süreçlerinin olumsuz yönlerine ilişkin görüşler arasında da iş yükü, sürecin formalite olarak kalması, öğrencilerden gelen farklı taleplerin karşılanamaması, etkinlik planı oluşturmada yeni üniversitelerin zorluk yaşaması gibi bulgular yer almaktadır. Öte yandan, yükseköğretimde kalite süreçlerinin gerekliliğine ilişkin görüşler arasında standartlaşmanın getirilmesi, öğrencilerin sürece dahil edilmesi, performans ölçümü, paydaşlarla iletişim gibi bulgular yer almaktadır. Son olarak, kalite sürecinde yükseköğretimde amaçlara ve hedeflere ulaşmada yaşanan teknolojik engellere ilişkin görüşler arasında dışsal (altyapı sorunları, kaynak kısıtlılığı, vizyon) ve içsel teknoloji engelleri (bireysel eksiklikler, inanç) tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1302-9967
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN, ESCI
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2020
Cilt No 49
Sayı 1
Sayfalar 316 / 351
Doi Numarası 10.14812/cufej.596963
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1070553