Yazarlar |
Uğur BAŞARMAK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Mehmet Fikret Gelibolu
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öğretmen adayları İnternet kullanırken birçok kavram ile karşılaşmakta ve anlaşılmayankavramlar yanılgılara sebep olabilmektedir. Bu araştırmayla, öğretmen adaylarınınİnternet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarıbelirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, hazırlanan “Kavram TanımlayabilmeFormu” ile Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 156 öğretmenadayına uygulanarak elde edilmiştir. Araştırma bulguları sonucunda, öğretmen adaylarınınİnternet ile ilgili kavramların çoğunu kısmen anladıkları ya da o kavramlarla ilgili hiç fikriolmadığı tespit edilmiştir. Sadece “Sohbet Programları” kavramını çok iyi anladıklarısonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının anlama düzeyleri ve kavramyanılgıları bazı değişkenler açısından incelenmeye çalışılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2010 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 249 / 262 |
Makale Linki | http://kefad.ahievran.edu.tr/Kefad/ArchiveIssues/PDF/9b6f239b-c354-e711-80ef-00224d68272d |