Yazarlar |
Alpaslan Durmuş
Ostim Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Uğur BAŞARMAK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma, öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançdüzeylerinin, problemli internet kullanım durumlarının ve aralarındaki ilişkininbelirlenmesini amaçlayan betimsel yapıda nicel bir çalışmadır. Çalışma grubu, Ahi EvranÜniversitesi Eğitim Fakültesi, İlköğretim bölümü, Matematik, Fen Bilgisi, Sınıf v e SosyalBilgiler öğretmenliği a nabilim dalı, Eğitim Bilimleri bölümü Rehberlik ve PsikolojikDanışmanlık anabilim dalı, Türkçe Öğretmenliği ve Bilgisayar ve Öğretim TeknolojileriEğitimi (BÖTE) bölümlerinde öğrenim g ören 343 eğitim fakültesi lisans öğrencisindenoluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak, Kişisel Bilgi Formu , Şahin (2009)tarafından geliştirilen Eğitsel İnternet Kullanımı Öz Yeterlik İnançları Ölçeği ve Ceyhan,Ceyhan ve Gürcan (2007) tarafından geliştirilen Problemli İnternet Kullanımı Ölçeğikullanılmıştır. Araştırma, öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımı öz yeterlikinançlarının orta düzeyde ( ? ̅=66.2 2) olduğunu göstermiştir. Aynı zamanda internetkullanım deneyiminin eğitsel internet kullanım deneyimini de olumlu olarakfarklılaştırdığı görülmüştür. Araştırma aynı zamanda öğretmen adaylarının Problemliİnternet Kullanım (PİK) alışkanlıklarının düşük düzeyde (? ̅=42.03) olduğunu ortayakoymuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2014 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 49 / 67 |
Makale Linki | http://kefad.ahievran.edu.tr/InstitutionArchiveFiles/f44778c7-ad4a-e711-80ef-00224d68272d/d1a3a581-af4a-e711-80ef-00224d68272d/Cilt15Sayi3/JKEF_15_3_2014_49_67.pdf |