Yazarlar |
Doç. Dr. Uğur BAŞARMAK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sosyal ağlar gün geçtikçe çeşitliliğini artırmakta ve her birey kendi kullanım amacına göre bir sosyal ağı tercih etmektedir. Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin sosyal ağları kullanım amaçlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin sosyal ağları kul lanım amaçlarını belirlemek için 2015 - 2016 öğretim yılı bahar döneminde Kırşehir merkezde bir devlet ortaokulunda 5, 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören toplam 1097 öğrenciye kişisel bilgi formu ve Usluel, Demir ve Çınar (2014) tarafından geliştirilen "Sosyal Ağların Kullanım Amaçları Ölçeği" uygulanmıştır. Araştırma sonucunda ortaokul öğrencilerinin sosyal ağları en fazla ödev amaçlı ve sonrasında sosyal medya ve oyun amaçlı kullandıkları görülmüştür. Ayrıca ölçekteki boyutlar dikkate alındığındaki ortaokul ö ğrencilerinin araştırma, işbirliği, iletişim başlatma, iletişim kurma, iletişim sürdürme, içerik paylaşma ve eğlence boyutunun orta düzeyde olduğu görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | International Journal of Eurasia Social Sciences |
Dergi ISSN | 2146-1961 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2018 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 31 |
Sayfalar | 747 / 766 |
Makale Linki | http://www.ijoess.com/Makaleler/1490536916_29.20747-76620uC49Fur20baC59Farmak.pdf |