img
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ   
Yazarlar
 Turan ÇETİNKAYA Turan ÇETİNKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Abdurrahman Kırtepe
Fırat Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iş doyumdüzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma grubunu Kırşehir veElâzığ illerinde devlet ve özel okullarda görev yapan 130 beden eğitimi ve sporöğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu vekatılımcıların genel iş doyumunu belirlemeye yönelik Minnesota Satisfaction Inventory(Minnesota İş Doyumu Ölçeği) kullanılmıştır. İlgili verilerin karşılaştırılmasındaDağılım, Frekans, Mann Whitney U-testi, Kruskal Wallis testi ve normal dağılımgöstermeyen grupların arasındaki farkın, hangi gruplardan kaynaklandığını belirlemeyeyönelik ise Post Hoc (tamhane) testlerinden faydalanılmıştır. İstatistiksel analizlersonucunda beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin cinsiyet, görevyapılan kurum türü ve medeni durum değişkenlerine göre farklılık göstermezken,çalışma süreleri değişkeni açısından anlamlı farklılaşma bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı tarih okulu dergisi
Dergi ISSN 1308-5298
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2018
Cilt No 11
Sayfalar 29 / 42
Doi Numarası 10.14225/Joh1386
Makale Linki http://www.johschool.com/Makaleler/1961673785_3- 1386 ABDURRAHMAN KIRTEPE.pdf