Yazarlar |
Ali Erden
Türkiye |
Prof. Dr. Tufan AYTAÇ
Bozok Üniversitesi, Türkiye |
Alper Altunçekiç
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Araştırmanın amacı, ortaöğretim kurumlarında öğretmen-öğrenci ilişkilerinin sınıf içi, okul içi ve okul dışı boyutlarda nasıl olduğunu ortaya koymaktır. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC)nde örnekleme alınan 7 okulda gerçekleştirilen araştırmaya 176 öğretmen ve 515 öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri, Öğretmen-Öğrenci İlişkisi Değerlendirme Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, bağımsız t-testi, ANOVA ve Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin ve öğrencilerin görüşleri arasında sınıf içi, okul içi ve okul dışı boyutlarda anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğretmenlerin kıdemine göre okul dışı ilişkilere yönelik görüşleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ISI (THOMSON REUTERS MASTER JOURNAL LIST), TÜBİTAK ULAKBİM, ASOS INDEKS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 05-2014 |
Cilt No | 22 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 761 / 782 |
Makale Linki | http://79.123.169.199/ojs/index.php/Kefdergi/issue/view/10 |