img
Orta Öğretim Kademesinde Öğretmen Öğrenci İlişkilerinin Değerlendirilmesi KKTC Örneği   
Yazarlar
Ali Erden
Türkiye
Prof. Dr. Tufan AYTAÇ
Bozok Üniversitesi, Türkiye
Alper Altunçekiç
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmanın amacı, ortaöğretim kurumlarında öğretmen-öğrenci ilişkilerinin sınıf içi, okul içi ve okul dışı boyutlarda nasıl olduğunu ortaya koymaktır. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC)nde örnekleme alınan 7 okulda gerçekleştirilen araştırmaya 176 öğretmen ve 515 öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri, Öğretmen-Öğrenci İlişkisi Değerlendirme Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, bağımsız t-testi, ANOVA ve Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin ve öğrencilerin görüşleri arasında sınıf içi, okul içi ve okul dışı boyutlarda anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğretmenlerin kıdemine göre okul dışı ilişkilere yönelik görüşleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler ISI (THOMSON REUTERS MASTER JOURNAL LIST), TÜBİTAK ULAKBİM, ASOS INDEKS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2014
Cilt No 22
Sayı 2
Sayfalar 761 / 782
Makale Linki http://79.123.169.199/ojs/index.php/Kefdergi/issue/view/10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş