img
Okullarda Bütünleştirilmiş Yetenek Yönetimi Modeli Öğretmen Görüşleri   
Yazarlar
Prof. Dr. Tufan AYTAÇ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmanın amacı, ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan öğretmenlerin çalıştıkları okullardaki yöneticilerin bütünleştirilmiş yetenek yönetimi modeli (BYYM) özelliklerine sahip olma düzeylerine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda; öğretmenlerin yetenek yönetim yaklaşımına ilişkin algıları, BYYMnin değerler, diğer işgörenlerle birlikte çalışma, personel nitelikleri, stratejik yetenek boyutlarında okul yöneticilerinin sahip olma düzeyleribu modelin okullarda uygulanabilirliğine ilişkin önerileri ortaya konulmuştur. Bu araştırma, tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim- öğretim yılında Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içindeki Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Keçiören, Mamak, Sincan ve Yenimahalle ilçelerindeki liselerdeki öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemine her ilçeden tesadüfi olarak seçilen yedi lisedeki (2 anadolu lisesi,genel lise, 1 fen lisesi, l teknik ve endüstri meslek lisesi, 1 ticaret meslek lisesi, 1 imam hatip lisesi türünden) 55 öğretmen oluşturmuştur. Veriler BYYM boyutları temelinde yarı yapılandırılmış görüşme soruları ve odak grup görüşmesiyle toplanmış ve çalışmadan elde edilen nitel veriler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Görüşme sorularının içerik geçerliliğini sağlamak amacıyla uzman görüşü alınmış ve verilerin güvenirliğini belirlemek amacıyla araştırmacı ve diğer bağımsız uzmanların belirlediği kod ve temalar arasındaki uyumu belirlemek amacıyla uzlaşma yüzdesi formülü kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin YY yaklaşımını daha çok özel okullarda uygulanabilecek bir model ve insan kaynakları yönetimi becerisi ve yeterliği olarak algıladığı görülmüştür. Öğretmenlerin görüşlerine göre BYYMnin boyutları bağlamında okul yöneticilerinin bu yeterliklere istenen düzeyde sahip olmadığı görülmüştür. ve 1
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Eğitim Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 1300-8889
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO, DOAJ, CITEFACTOR, TÜBİTAK ULAKBİM, TÜBİTAK DERGİ PARK AKADEMİK, TÜRK EĞİTİM İNDEKSİ, RESEARCHBIB
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2014
Cilt No 39
Sayfalar 1 / 24
Makale Linki http://e-dergi.marmara.edu.tr/maruaebd/article/view/5000085951
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 8

Paylaş