| Yazarlar (2) |
Prof. Dr. Tufan AYTAÇ
Bozok Üniversitesi, Türkiye |
|
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu araştırmada, hizmetiçi eğitim uygulamalarında karma öğrenme yöntemi uygulamasının ve başarıya etkisinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Eğitim yöneticileri; Bilgisayar Destekli Öğretim (25 kişi), Karma Öğrenme (23 kişi) ve Anlatım Yöntemi (24 kişi) grubu şeklinde üçe ayrılmıştır. Bu gruplarda, eğitim programı kapsamındaki konular üç farklı öğretim/öğrenme yöntemi ile yürütülmüştür. Eğitim yöneticilerinin başarı puanı ortalamaları arasında öğretim yöntemleri bakımından anlamlı bir fark olduğu görülmüştür (F (2-69)=90.610, p< .01). Sonuç olarak karma öğrenme yönteminin akademik başarıya etkisi açısından diğer öğretim yöntemlerine göre daha etkili bir öğrenme ortamı sunduğu söylenebilir. Okul yöneticilerinin karma öğrenme yönteminin boyutlarına (kullanım kolaylığı, iletişim - etkileşim (online), içerik (yüzyüze), değerlendirme) ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu görülmüştür. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi |
| Dergi ISSN | 123 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | ISI WEB OF SCIENCE, TÜBTAK-ULAKBİM, EBSChost, INDEX COPERNICUS, ASOS, TÜRK EĞİTİM İNDEKSİ (TEİ) |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 12-2012 |
| Cilt No | 32 |
| Sayı | 3 |
| Sayfalar | 867 / 884 |
| Makale Linki | http://www.gefad.gazi.edu.tr//Cilt-52 |