img
Karma Öğrenme Yönteminin Başarıya Etkisi ve Eğitim Yöneticilerinin Görüşleri   
Yazarlar
Prof. Dr. Tufan AYTAÇ
Bozok Üniversitesi, Türkiye
Alper Altunçekiç
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada, hizmetiçi eğitim uygulamalarında karma öğrenme yöntemi uygulamasının ve başarıya etkisinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Eğitim yöneticileri; Bilgisayar Destekli Öğretim (25 kişi), Karma Öğrenme (23 kişi) ve Anlatım Yöntemi (24 kişi) grubu şeklinde üçe ayrılmıştır. Bu gruplarda, eğitim programı kapsamındaki konular üç farklı öğretim/öğrenme yöntemi ile yürütülmüştür. Eğitim yöneticilerinin başarı puanı ortalamaları arasında öğretim yöntemleri bakımından anlamlı bir fark olduğu görülmüştür (F (2-69)=90.610, p< .01). Sonuç olarak karma öğrenme yönteminin akademik başarıya etkisi açısından diğer öğretim yöntemlerine göre daha etkili bir öğrenme ortamı sunduğu söylenebilir. Okul yöneticilerinin karma öğrenme yönteminin boyutlarına (kullanım kolaylığı, iletişim - etkileşim (online), içerik (yüzyüze), değerlendirme) ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 123
Dergi Tarandığı Indeksler ISI WEB OF SCIENCE, TÜBTAK-ULAKBİM, EBSChost, INDEX COPERNICUS, ASOS, TÜRK EĞİTİM İNDEKSİ (TEİ)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2012
Cilt No 32
Sayı 3
Sayfalar 867 / 884
Makale Linki http://www.gefad.gazi.edu.tr//Cilt-52
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş