Yazarlar (2) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin ruhsal zekâ özelliklerini cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenim gördükleri bölüm, yaşadıkları yerleşim yeri ve akademik başarıları bakımından incelemektir. Araştırma betimsel tarama modelinde yürütülen nicel bir çalışmadır. Çalışma 2014-2015 öğretim yılında eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrenciler arasından yansız atama yoluyla seçilen 467’si kız 254’ü erkek olmak üzere 721 öğretmen adayından elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde bağımsız t-testi, tek faktörlü ANOVA ve Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin ruhsal zekâ özelliklerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, yaşadıkları yerleşim yeri değişkenlerine göre farklılık göstermediği, bölüm ve akademik başarıları bakımından ise farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | the Journal of Academic Social Sciences |
Dergi ISSN | 2148-2489 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SOBİAD, INDEX COPERNICUS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2017 |
Cilt No | 57 |
Sayı | 57 |
Sayfalar | 100 / 114 |
Doi Numarası | 10.16992/ASOS.12882 |
Makale Linki | http://www.asosjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=12882 |