Yazarlar |
Tezcan KARTAL
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Havva Yamak
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Nusret Kavak
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Tutum bireylerin davranışları üzerinde etkili olan önemli bir faktördür. Buçerçevede, öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumlarının da sınıf ortamındakidavranışlarını etkileyeceği söylenebilir. Sınıf içi mesleki deneyimlerin artması ilemesleğe yönelik tutumlarının değişmesi beklenmektedir. Bu çalışma fen bilgisiöğretmen adaylarının Özel Öğretim Yöntemleri dersi kapsamında gerçekleştirdiklerimikro öğretim uygulamalarının mesleki tutumları üzerindeki etkisini incelemeyiamaçlamaktadır. Araştırmada, Solomon dört grup modeli olarak tanımlanandeneysel desen kullanılmıştır. Bu modelde, çalışma grupları iki tanesi deney ikitanesi de kontrol grubu olacak şekilde rastgele seçilerek belirlenir. Araştırmacıyanlılığını ortadan kaldırmak amacıyla deney gruplarından biri araştırmacıtarafından yürütülürken, diğer deney grubu ise dersin öğretim üyesi tarafındanyürütülmüştür. Bu kapsamda çalışma grupları, Ahi Evran Üniversitesi ve SelçukÜniversitesi Eğitim Fakülteleri Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümünde öğrenimgörmekte olan dördüncü sınıf öğretmen adayları arasından basit seçkisiz örneklemeyöntemi ile seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Özgür (1994)tarafından geliştirilen Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır.Elde edilen veriler SPSS 15.00 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, mikro öğretimin yapıldığı deney gruplarının öğretmenlikmesleğine yönelik son test tutum puanlarının kontrol gruplarına göre anlamlıderecede farklılaştığı görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | Index Copernicus |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2017 |
Cilt No | 30 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 881 / 907 |