img
Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Sosyobilimsel Konulara Yönelik Öğrenci Tutumları Üzerine Etkisi     
Yazarlar
Cansu Handan Hacıoğlu
 Tezcan KARTAL Tezcan KARTAL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Fen eğitiminde sosyobilimsel konuların (SBK) oynadığı önemli rol göz önüne alındığında, öğrencilerin bu sorunları nasıl algıladıkları ve bu sorunların çözümünde sahip oldukları tutumları önemlidir. Bu çalışmada argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımının SBK’ya yönelik öğrenci tutumları üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney (N=19) ve kontrol (20) grupları sekizinci sınıfta öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından basit seçkisiz örnekleme kapsamında belirlenmiştir. Deney grubu öğrencilerine SBK argümantasyon modeli ile öğretilmiştir. Öğrencilerin SBK’ya yönelik tutumlarının değişip değişmediğini belirlemek amacıyla Topçu (2010) tarafından geliştirilen “Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi ve tek faktörlü ANCOVA testleri kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre deney grubu öğrencilerinin kaygı ve hoşlanma tutum puanlarının arttığı fakat yarar ve önemine iliştin tutumlarının değişmediği görülmüştür. Deney ve kontrol gruplarının genel SBK ön test puanları kontrol altına alındığında SBK’ya yönelik son test tutum puanları deney grubu öğrencileri lehine farklılaşmıştır. Öğretim programlarımızda öğrencilerin sosyobilimsel konular bağlamında argüman geliştirebilecekleri derslerin sayısı ve ders saati arttırılabilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
Dergi ISSN 2148-2160
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2022
Cilt No 10
Sayı 1
Sayfalar 64 / 83
Makale Linki chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2361784
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Google Scholar 5

Paylaş