Yazarlar (2) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı, öğrencilerin birinci elden kaynakları kullanıp kanıtları değerlendirerek sebep-sonuç ilişkisi kurmalarını ve kanıta dayalı olarak akıl yürütebilmelerini öngörmektedir. Bunun yanında onlara, kanıtların sınırlılıklarının ve tarihin farklı yorumlarının olabileceğine dair farkındalığı da kazandırmayı amaçlamıştır. Bu amacın gerçekleşme durumunun tespitinde, öğretmen kılavuz kitapları ile ders ve çalışma kitaplarında Kanıt Temelli Öğretime ne kadar ve ne şekilde yer verildiği, hangilerinin daha sık vurgulandığı büyük bir önem taşımaktadır. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi türlerinden tümevarımcı analiz kullanılmıştır. Bu çalışmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yolu kullanılarak 2016-2017 eğitim–öğretim yılı 4.–7. sınıf sosyal bilgiler öğretmen kılavuz kitaplarının son baskıları incelenmek üzere ele alınmıştır. Kitaplardaki veriler 5 tema ve 22 alt temada ince-lenmiş olup sonuç olarak; kanıt temelli öğretime kazanım olarak en çok 7. sınıfta en az 6. sınıfta; konu olarak en çok 5. sınıfta en az 6. sınıfta; görsel temada en çok 4. sınıfta en az 6. sınıfta; bilgi temasında en çok 7. sınıfta en az 6. sınıfta; olay temasında en çok 4. sınıfta en az 6. sınıfta yer verilmiştir. Haber temasında en çok 7. sınıf en az ise 6. sınıf düzeyinde; söz temasında ise sadece 5. sınıf düzeyinde yer verilmiş olup diğer sınıf düzeylerinde yer veril-memiştir. Genel olarak kanıt temelli öğretime en az 6. sınıf düzeyinde en fazla 4. sınıf düzeyinde yer verilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | Anadolu Üniversitesi VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu |
Kongre Tarihi | 04-05-2017 / 06-05-2017 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Eskişehir |