Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öğrencilerin Sosyal Bilgiler öğretmenlerinden beklentileri oldukça farklı ve geniştir. Öğrencilere toplumsal yaşamda gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlayan Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve sosyal bilgiler dersi programının içeriği bu beklentilere cevap verebilecek niteliklere sahip olmalıdır. Sosyal Bilgiler Programı’nın öğrenme-öğretme süreci boyutunun kurumsal olarak etkin bir şekilde uygulanabilmesi için sürecin özneleri olan öğrenciler tarafından değerlendirilmesi, bu değerlendirmelere göre de gerekli düzenlemelerin yapılması önem arz etmektedir. Araştırmada verilerinin toplanması amacıyla, nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Bu araştırmada da Ortaokul 5.,6. ve 7.sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersininin öğrenimine ve öğretimine ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Araştırma grubu 2012- 2013 öğretim yılında Kırşehir il merkezindeki öğretmenlik uygulaması dersinin yapıldığı 15 ortaokul arasından gönüllülük esası dikkate alınarak 5.,6. ve 7.sınıflardan toplam 45 öğrenciden oluşmaktadır. Sonuçta, öğrencilerin, sosyal bilgiler dersinde en çok keyif aldıkları etkinlikler sınıflara göre farklılık göstermektedir. 5.sınıflar gezi çalışmalarından, 6.sınıflar harita çalışmalarından ve 7.sınıflar ise en çok soru-cevap etkinliğinden keyif almaktadırlar. Öğrencilerin, Sosyal bilgiler dersinde kolay öğrendikleri konular sınıflara göre farklılık gösterirken bunların gerekçeleri benzerlik göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of Educational Sciences |
Dergi Tarandığı Indeksler | oajı.net, wzb |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 06-2015 |
Cilt No | 3 |
Sayfalar | 30 / 46 |