Yazarlar (2) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Bu araştırmada, sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin, drama yöntemine ilişkin yeterliliklerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Bu bağlamda araştırma, değişkenler arasındaki ilişkileri incelemeye yönelik niceliksel ve ilişkisel bir çalışmadır.. Araştırmanın çalışma evrenini, Kırşehir ilinde 2011-2012 eğitim-öğretim yılında görev yapan 310 Sınıf ve 106 Sosyal Bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise random yoluyla seçilen Kırşehir Milli Eğitim Müdürlüğü’nde görev yapan 84’ü sosyal bilgiler, 135’i ise 4. sınıf ve 5. sınıf öğretmeni olan toplam 219 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen “Drama Yöntemi Tekniklerine İlişkin Yeterlilikler” ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümü için SPSS 15.00 programı kullanılmıştır. Sonuç olarak; öğretmenler drama teknikleri hakkında en fazla Öykü-Olay Canlandırma, en az ise İstasyon Tekniği hakkında bilgi sahibi olduklarını; drama tekniklerini ağırlıklı olarak az kullandıklarını ya da hiç kullanmadıklarını; drama yönteminin aşamalarına ilişkin ağırlıklı olarak bilgi sahibi olduklarını; drama yönteminin uygulanmasında en fazla öğrencilerin sınava yönelik kaygılarından dolayı güçlük yaşarken en az velilerin tutumundan dolayı güçlük yaşadıklarını ifade etmişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | International Journal Of Eurasia Social Sciences |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO, DOAJ, ASOS Index |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2015 |
Cilt No | 6 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 199 / 222 |
Makale Linki | http://www.ijoess.com/DergiPdfDetay.aspx?ID=376 |