Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek için yapılan etkinlerin uygulanma durumları ve bu etkinliklerin cinsiyetlere, mezun olunan alana ve mesleki kıdeme göre farklılaşıp-farklılaşmadığı incelenmiştir. Veriler 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Kırşehir il merkezinde farklı okullarda görev yapan 50 sınıf öğretmeni (4. ve 5.sınıf) ile 50 sosyal bilgiler öğretmeni olmak üzere toplam 100 öğretmene uygulanan ölçek yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi, seçkisiz örnekleme kullanılarak oluşturulmuştur. Analiz sonuçlarında, KMO değerinin ,788 ve Bartlett’s değeri 1618,629 olarak bulunmuştur (p |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | MLA dergilerinde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | The Journal of Academic Social Science Studies International Journal of Social Science |
Dergi ISSN | 2147-2971 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO, MLA, ASOS, TEİ(Türk Eğitim İndeksi), ARASTIRMAX |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2012 |
Cilt No | 5 |
Sayı | 5 |
Sayfalar | 57 / 74 |
Doi Numarası | 10.9761/jasss_171 |
Makale Linki | http://www.jasstudies.com/DergiTamDetay.aspx?ID=171&Detay=Ozet |