img
img
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININPROGRAMDAKİ DEĞERLERE İLİŞKİN ALGISALFARKINDALIKLARI     
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Çağrı ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Prof. Dr. Çağrı ÖZTÜRK DEMİRBAŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Araştırmada, sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının sosyal bilgiler öğretimi programındaki değerlere yönelik algısal farkındalıkları incelenmiştir. Araştırmada çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 36’sı (%50,7) kız ve 35’i (%49,3) erkek olmak üzere 71 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma, açık uçlu sorulardan oluşan yapılandırılmış görüşme formundan oluşan nitel bir çalışmadır. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin çö¬zümlenmesinde içerik analizi kullanılmış olup veriler Haziran 2011’de toplanmıştır. Öğretmen adaylarının değer öğretimi konusundaki görüşlerini belirlemek amacıyla Öğretmen adaylarının değer kavramına yönelik farkındalık algıları 4 ana kategori altında ele alınmıştır. Bunlar sırasıyla; değeri merkeze alan ifadeler (%42,3), toplumu merkeze alan ifadeler (%22,5), bireyi merkeze alan ifadeler (%19,7), dilbilimi merkeze alan ifadeler (%15,59)’dir …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü MLA dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı The Journal of Academic Social Science Studies
Dergi ISSN 2147-2971
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO, MLA, ASOS, TEİ(Türk Eğitim İndeksi), ARASTIRMAX
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2012
Cilt No 5
Sayı 8
Sayfalar 415 / 427
Doi Numarası 10.9761/JASSS_345
Makale Linki http://www.jasstudies.com/DergiTamDetay.aspx?ID=345&Detay=Ozet