Yazarlar |
Tekin ÇELİKKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öğretimde araç-gereçlerin kullanılması, öğretmenlerin dersleri etkili bir şekilde yürütebilmesini sağladığı gibi öğretmenlerin işini de kolaylaştırmaktadır. İyi bir eğitici konuyu işlerken farklı materyaller ve kaynaklar kullanarak öğrencilerin geneline hitap edebilmelidir. Bu araştırmada ilköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin araç-gereç ve materyal kullanımına yönelik durumları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup çalışma grubunu 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Kırşehir ilinde görev yapan 50 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Yapılan çalışmada; öğretmenlerin yarıdan fazlası (%62) derste kullanmak üzere power point, grafikler, haritalar, çalışma kâğıtları, fotoğraf, kroki, şemalar gibi basit görsel materyaller hazırladıklarını ifade etmişlerdir. Bu sonuç okullarda bulunması en kolay olan haritaların ve yer kürenin Sosyal Bilgiler dersinde vazgeçilmez materyal olarak kullanıldığını göstermektedir. Katılımcıların bir kısmı tarafından konu ile ilgili sunum, film, resim vb. içeren CD'ler ve projeksiyonun derslerde kullanıldığı ancak bunu kullanan öğretmen sayısının çok az olduğu görülmüştür |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ondokuz Mayis Univ. Egitim Fakultesi |
Dergi ISSN | 1300-302X |
Dergi Tarandığı Indeksler | dergi park |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2013 |
Cilt No | 32 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 73105 / |
Doi Numarası | 10.7822/egt3 |
Makale Linki | http://egitimdergi.omu.edu.tr/DergiTamDetay.aspx?ID=3 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 13 |
Google Scholar | 71 |