img
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM ARAÇ GEREÇ VE MATERYALLERİNİ KULLANMA DÜZEYLERİ      
Yazarlar
Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Öğretimde araç-gereçlerin kullanılması, öğretmenlerin dersleri etkili bir şekilde yürütebilmesini sağladığı gibi öğretmenlerin işini de kolaylaştırmaktadır. İyi bir eğitici konuyu işlerken farklı materyaller ve kaynaklar kullanarak öğrencilerin geneline hitap edebilmelidir. Bu araştırmada ilköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin araç-gereç ve materyal kullanımına yönelik durumları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup çalışma grubunu 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Kırşehir ilinde görev yapan 50 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Yapılan çalışmada; öğretmenlerin yarıdan fazlası (%62) derste kullanmak üzere power point, grafikler, haritalar, çalışma kâğıtları, fotoğraf, kroki, şemalar gibi basit görsel materyaller hazırladıklarını ifade etmişlerdir. Bu sonuç okullarda bulunması en kolay olan haritaların ve yer kürenin Sosyal Bilgiler dersinde vazgeçilmez materyal olarak kullanıldığını göstermektedir. Katılımcıların bir kısmı tarafından konu ile ilgili sunum, film, resim vb. içeren CD'ler ve projeksiyonun derslerde kullanıldığı ancak bunu kullanan öğretmen sayısının çok az olduğu görülmüştür
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ondokuz Mayis Univ. Egitim Fakultesi
Dergi ISSN 1300-302X
Dergi Tarandığı Indeksler dergi park
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2013
Cilt No 32
Sayı 1
Sayfalar 73105 /
Doi Numarası 10.7822/egt3
Makale Linki http://egitimdergi.omu.edu.tr/DergiTamDetay.aspx?ID=3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 11
Google Scholar 64
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM ARAÇ GEREÇ VE MATERYALLERİNİ KULLANMA DÜZEYLERİ

Paylaş