img
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programındaki Derslerin Öğrenilme Düzeyleri Öğretmen Adaylarının Öznel Algıları      
Yazarlar
 Tekin ÇELİKKAYA Tekin ÇELİKKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programında yer alan, Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen 66 dersin öğrenilme düzeylerini öğretmen adaylarının öznel algıları doğrultusunda belirlemektir. Araştırmada survey yöntemi kullanılmıştır. Veriler, Kırşehir Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı 3. ve 4.sınıf öğretmen adaylarından toplanmıştır. Araştırmaya, ölçeğe gönüllü olarak cevap veren birinci öğretimden 96, ikinci öğretimden 63 öğretmen adayı dâhil edilmiştir. Programda yer alan 66 ders öğretmenlik yeterlilik alanlarına göre; alan ve alan eğitimi, öğretmenlik meslek bilgisi ve genel kültür destek dersleri olmak üzere 3 alt gruba ayrılmıştır. Ölçekte öğrenilme düzeyleri düşük (1), orta (2), iyi (3) ve çok iyi (4) kategorileri ile belirlenmiştir. Veriler SPSS paket programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Her bir dersin öğrenilme düzeylerine aritmetik ortalama ile, ders grupları arasında öğrenilme düzeyleri açısından anlamlı farkın olup olmadığına ise t testi ile bakılmıştır. Programda yer alan dersleri genel olarak öğretmen adayları iyi düzeyde öğrenmişlerdir. 3 ile 4. sınıflar arasında en ciddi farkın olduğu ders program geliştirme dersidir. En yüksek ortalamaya sahip olan ders öğretmenlik uygulaması olup, en düşük ortalamaya sahip olan ders ise Eskiçağ Tarihi ve Uygarlığı dersidir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
Dergi ISSN 1308-1659
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM, EBSCO, Index Copernicus, Directory of Open Access Journals (DOAJ), Google Scholar, Türk Eğitim İndeksi (TEİ), Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2013
Cilt No 6
Sayı 2
Sayfalar 300 / 315
Makale Linki http://www.keg.aku.edu.tr/index.php/anasayfa/article/view/286
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Google Scholar 8
Google Scholar 2

Paylaş