img
img
Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Öğrenme Stratejilerini Kullanma Durumları    
Authors (2)
Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Turkey
Prof. Dr. Zafer KUŞ Prof. Dr. Zafer KUŞ
Kastamonu Üniversitesi, Turkey
Show More
Abstract
Bu araştırmada, öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersinde öğrenme stratejilerini kullanma durumları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla 35 maddeden oluşan bir ölçek geliştirilmiştir. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı 0, 83 olarak bulunmuştur. Bu ölçek, 2008-2009 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Kırşehir il sınırları içerisinde yer alan dört ilköğretim okullunda öğrenim gören 306 yedinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Hazırlanan ölçeğin uygulanması sonucu elde edilen verilere göre; Anlamadıkları yeri tekrar tekrar okumak, çalışırken koyu yazılmış yerlere dikkat etmek, dersi dikkatlice dinlemek gibi stratejiler öğrencilerin en çok kullandıkları stratejilerdir. Kavram haritaları oluşturmak, ayna karşısında sesli olarak konuyu anlatmak ve sesli ortamda, müzik ya da televizyon açıkken çalışmak ise öğrencilerin en az kullandığı stratejilerdir. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak kız öğrencilerin öğrenme stratejilerini daha iyi düzeyde kullandıkları, genel olarak öğrencilerin akademik başarıları arttıkça strateji kullanma düzeylerinin de arttığı yargısına ulaşılmıştır.
Keywords
Article Type Original Article
Article SubType Full articles published in national field indexes (TR Index, ULAKBIM)
Journal Name Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi
Journal ISSN 1303-8125
Indexes covering the journal TUBİTAK - ULAKBİMEBSCOhostThe Directory of Open Access Journals - DOAJTürk Eğitim İndeksi
Article Language Turkish
Publication Date 07-2010
Number 29
Pages 321 / 336
Article URL http://www.ide.konya.edu.tr/egtfakdergi/Sayilar/sayi29/19_Zafer_Kus_321-336.pdf
UN Sustainable Development Goals
Citations
Google Scholar 42

Share