img
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kullandıkları Yöntem ve Teknikler      
Yazarlar
 Tekin ÇELİKKAYA Tekin ÇELİKKAYA
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
 Zafer KUŞ Zafer KUŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma sosyal bilgiler öğretmenlerinin, sosyal bilgiler dersinde kullandıkları yöntem-teknikleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğretmenlerin yöntem-teknikleri hangi düzeyde kullandıklarını tespit etmek amacı ile 29 maddeden oluşan geçerliği ve güvenirliği (Cronbach α = 0,90) sağlanmış olan “Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan Yöntem ve Teknikler” anketi kullanılmıştır. Araştırma 2008-2009 eğitim öğretim yılında Kırşehir il merkezinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 20 sosyal bilgiler öğretmeni, 410 öğrenci ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümü 4. sınıf öğrencisi 20 gözlemci katılmıştır. Bu üç farklı gruptan gelen veriler karşılaştırılarak öğretmenlerin kullandığı yöntem ve teknik tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın sonuçlara göre öğretmenlerin en çok kullandığını belirttiği yöntem ile öğrenci ve gözlemcilerin belirttiği görüşler arasında farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1301-3416
Dergi Tarandığı Indeksler TUBİTAK - ULAKBİMEBSCOhostThe Directory of Open Access Journals - DOAJTürk Eğitim İndeksi
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2009
Cilt No 22
Sayı 2
Sayfalar 741 / 756
Makale Linki http://ucmaz.home.uludag.edu.tr/PDF/egitim/htmpdf/2009-22(2)/M24.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 48
Google Scholar 237
Google Scholar 10

Paylaş