img
Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Becerilerin Kazandırılma Düzeyi Öğretmen Görüşleri     
Yazarlar
Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler dersinin programda belirtilen becerileri kazandırma düzeyine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu model çerçevesinde, ilköğretim okullarında görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin konu ile ilgili görüşleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma, Kırşehir il merkezinde bulunan Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilköğretim okullarında görevli 50 Sosyal Bilgiler öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, 2 bölümden ve 68 sorudan oluşan “Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Becerilerin Kazandırılma Düzeyine İlişkin Öğretmen Görüşleri Anket Formu” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesi aşamasında, öğretmenlerin görüşleri frekans, yüzde ve aritmetik ortalamalar ile ortaya konulmuştur. Verilerin tamamının frekans ve yüzde oranlarını ifade etmek makalenin sınırları açısından mümkün olmadığından sadece çok puan aralığına giren becerilerin frekans ve yüzdeleri ifade edilmiş olup yorumlar aritmetik ortalama üzerinden yapılmıştır. Araştırmayla ortaya konan sonuçlara göre; Sosyal Bilgiler dersi, programda belirtilen becerileri genel olarak kısmen düzeyde kazandırmakta olup, bazı becerilerin ifadelerini ise çok düzeyde kazandırmaktadır. Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim, girişimcilik ile değişim ve sürekliliği algılama becerilerinde hizmet içi eğitim alan öğretmenlerin görüşleri arasında p< .05 düzeyinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Aritmetik ortalamalara bakıldığında bu farklılığın hizmet içi eğitim alan öğretmenlerin lehine olduğu görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler ISI (THOMSON REUTERS MASTER JOURNAL LIST)
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 09-2011
Cilt No 19
Sayı 3
Sayfalar 969 / 990
Makale Linki http://www.kefdergi.com/pdf/19_3/19_3_20.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 29
Google Scholar 110

Paylaş